Sabtu, 19 Februari 2011

Indonesia-Malaysia Peace and Freedom

Hmm, assalamualaikum kawan-kawan semue.
kali ini awak nak buat cerite, cerite awak ini berbeza dari cerite-cerite sebelunya. bedanya ialah kali ini awak cuba menggunakan bahasa malay. sebenarnya awak tak boleh cakap malay tu. awak asli Indonesia. tapi karena awak orang asik menonton televisye (upin-ipin) awak tau lah sikit-sikit bahasa malay tu. pertama-tama awak nak cuba, bahasa malay dari nama-nama hari dalam satu pekan


a h a d
i s n i n
s e l a s a
r a b u
k a m i s
j u m a t
s a b t u

haah, cam mane? seronok kah?
tau kenape awak nak buet cerite-cerite cam ini? beberapa masa ini, awak liat kawan kawan awak di blog ini banyak orang Malaysia. banyak orang malaysia yg singgah, ziarah di chatbox awak. jadi biar nak akrab dangan semue awak buat lah cerite kali ini menggunakan bahasa malay. kepada kawan-kawan semua awak nak ucapkan "sorry". karena awak tau awak tak tepat menggunakan bahasa malay nya :( lain waktu awak nak belajar malay.

nah sebagai penutup cerite ini, awak nak ucap:

Indonesia-Malaysia, Peace and Freedom !

kan asik kalau kita damai.
betul..betul..betul :)

6 komentar:

  1. eja kamis silap. sebetulnya, khamis. selamat belajar bhsa malysia. =)

    BalasHapus
  2. Wa'alaikumsalam ncik..
    iye tuh.. Serooonok La kLo Peace n Freedom mcam tuh..
    ^^

    BalasHapus
  3. wah , kamu indonesia ya ....
    saya ngak tahu ...

    hehehe ... selamat ya , blajar bhsa malysia ,.... ^-^

    BalasHapus
  4. kamu bisa guna perkataan saya sebagai ganti awak. ya kalau benarannya bisa damai bagus ya. tapi masih ada yang ngak paham situasi ini. gimana ya? tapi ku juga mohon agar damai.

    BalasHapus
  5. gue baru saja ke bandung cuti raya cina baru baru ne. bandung best!

    kamu, dlm bahasa malaysia:

    awak = kamu
    saya = gue

    ngerti kan? jadi next time tukar awak tu kepada saya. hehehehe. ok? nice to meet u.

    saya nak pergi bandung lagi!!! ;)rindu nak makan McD kat sana,sebab McD kat sana ade nasi yang packing macam burger. kat sini tak de tau. hohoho

    BalasHapus
  6. makasih kawan-kawan semue :) next time, saya nak buat ceta pakai bahasa malay lagi :)

    BalasHapus